Laddar...

Inställningar Skapa kultur Hitta kultur Hjälp Logga in
Nothing entered

Ok, I'm ready for action

Once you'll start searching, your results will dynamically appear here.

CrowdCultures blogg

Läs nyheter från CrowdCulture

Framgångsfaktorer för belöningsbaserad crowdfunding

Publicerat: 25.04.2013

Förra veckan presenterades ett papper i Berlin kring framgångsfaktorer för kampanjmakare från universitetet i Ilmenau. Nedan kommer listan på det viktigaste att tänka på, kompleterat med våra kommentarer.

1)   Kampanjplanering

Det onsynliga arbetet bakom kulisserna, är timing rätt, har du fixat sändlistor och kanske en eller två publika presentationer?

2)   Projektbeskrivning

Är det spännande, förstår man och är det publiktillvänt?

3)   Projektsidan upplägg

Finns det några inspirerande bilder? Är styckesindelningen bra.

4)   Pitch videon

Fastnar tittaren direkt? Finns det en krok i slutet?

5)   Projektbloggen

Händer det något i projektet?

6)   Finansiellt mål

Realism.

Plus för kampanjen är: Kort projektperiod, många supporter (till skillnad från få stora)

Tillbaka till bloggen